JavaScript Codes ورزشکارباشید
جدول کالری

همانطور که  قبلا قول داده بودم اين شماره را به کالري موجود در مواد خوراکي و کالري مصرف شده اختصاص داده ام .

 

دوستان عزيزي که مايلند وزن خود را تنظيم نمايند مي توانند از مطالب جدول ذيل  استفاده نمايند .کاربرد اين جدول به شرح ذيل مي باشد:

ابتدا کالري مصرف شده را در فعاليت روزانه ي خود محاسبه مي کنيد سپس کالري موجود در مواد خوراکي خود را طوري تنظيم کنيد که:

اگر مي خواهيد وزن خود را بکاهيد بايد کالري موجود در غذا کمتر از کالري مصرفي باشد و اگر ميخواهيد بر وزن خود بيافزاييد بايد بر عکس قبل عمل کنيد .

 

                      نوع فعاليت در يک ساعت             مقدار کالري مصرفي

 

خوابيدن                                                                                   ۷۰
دراز کشيدن                                                                              ۸۰
نشستن                                                                                   ۱۰۰
انجام کار دستي                                                                        ۱۱۰
ايستادن                                                                                  ۱۲۰
رانندگي                                                                                  ۱۲۰
ظرفشويي                                                                               ۱۳۵
خياطي                                                                                   ۱۳۵
اسب سواري (سريع)                                                                ۴۷۰
قدم زدن ( تند )                                                                        ۴۸۰
تنيس يک نفره                                                                         ۴۷۰
شمشير بازي                                                                          ۵۰۰
باغباني ( سخت )                                                                     ۵۰۰
هندبال                                                                                   ۵۵۰
فوتبال                                                                                   ۵۵۰
شنا با سرعت متوسط                                                                ۵۵۰
دوچرخه سواري (سريع )                                                           ۶۰۰
اسکي ( از سمت بالاي تپه به سوي پايين )                                      ۶۰۰
يوگا                                                                                      ۶۵۰
کوهنوردي                                                                              ۷۰۰
شنا (سريع)                                                                             ۷۰۰
دويدن خيلي سريع و به مدت کوتاه                                                 ۷۰۰
کوهنوردي ( سريع )                                                                ۱۱۰۰
وزنه برداري                                                                         ۱۱۰۰
اسکي در زمين هموار                                                              ۱۲۰۰
کشتي                                                                                   ۱۳۵۰
قدم زدن با سرعت متوسط                                                           ۳۰۰ 
انجام کارهاي سخت خانگي                                                          ۳۰۰
رقص                                                                                     ۳۰۰
تميز کردن که اتاق                                                                     ۳۵۰
تنيس دو نفره                                                                            ۳۵۰
بدمينتون                                                                                  ۳۵۰
تنيس روي ميز                                                                         ۳۵۰
واليبال                                                                                    ۳۵۰
شست و شوي ماشين                                                                  ۳۸۰
پرورش اندام                                                                            ۴۰۰
بالا رفتن از پله                                                                         ۵۰۰
پارو زدن قايق                                                                          ۴۰۰
شنا با سرعت آهسته                                                                   ۴۰۰
دوچرخه سواري با سرعت                                                           ۴۰۰
شست و شوي لباس با دست                                                           ۱۵۰
آشپزي                                                                                     ۱۵۰
نرمش                                                                                      ۱۷۰
روفتن با جارو دستي                                                                   ۱۷۰
راه رفتن کند                                                                             ۱۸۰
گردگيري                                                                                 ۱۹۰
پاک کردن پنجره                                                                        ۱۹۵
اتوکشي                                                                                   ۲۰۰
همبازي شدن با بچه ها                                                                ۲۰۰
دوچرخه سواري آهسته                                                               ۲۰۰
مرتب کردن رخت خواب                                                              ۲۵۰
قاليبافي                                                                                    ۲۴۰
باغباني                                                                                    ۲۴۰
 
    کالري موجود در مواد خوراکي
 
 
اسم ماده                                       مقدار       کالري موجود
 
انجير تازه                                                ۱۰۰گرم                        ۶۰
انجير خشک                                             ۱۰۰گرم                       ۲۷۰
انگور                                                      ۱۰۰گرم                        ۹۰
ازگيل                                                      ۱۰۰گرم                        ۹۰
آبغوره                                                     يک قاشق                        ۳
آجيل در هم بدون پوست                               ۱۰۰گرم                      ۶۵۰
بره ( گوشت خالص )                                 ۱۰۰گرم                       ۱۶۵
بره ( گوشت با چربي )                               ۱۰۰گرم                       ۳۳۰
يستني                                                     ۱۰۰ گرم                      ۱۹۰
کيک يزدي                                               يک عدد                       ۱۶۰
کيک اسفنجي                                            ۱۰۰ گرم                      ۳۰۰
کمپوت گيلاس                                           يک ليوان                     ۱۹۰
کالباس                                                    ۱۰۰ گرم                     ۳۰۰
کله پاچه                                                  ۱۰۰گرم                      ۳۰۰
کشک                                                      ۱۰۰ گرم                    ۳۸۰
کتلت                                                        يک عدد                     ۲۰۰
کوفته                                                       يک عدد                     ۲۰۰
کباب کوبيده                                              يک سيخ                     ۲۷۰
کباب برگ                                               يک سيخ                      ۲۰۰
کيوي                                                      يک عدد                        ۴۰
گل کلم                                                     ۱۰۰ گرم                       ۱۰
مغز گردو                                                يک عدد                         ۳۰
گريپ فروت                                             ۱۰۰ گرم                       ۳۰
پنير                                                        ۱۰۰گرم                      ۲۱۰
پنير خامه اي                                             ۱۰۰ گرم                     ۳۸۰
پنير پيتزا                                                  ۱۰۰ گرم                     ۴۵۰
پياز                                                         يک عدد                          ۵
تخم مرغ متوسط                                         يک عدد                        ۷۰
سوسيس                                                   يک عدد                       ۱۵۰
ساندويج همبرگر                                         يک عدد                      ۳۵۰
نان سوخاري ۱۰ گرم                                  يک يدد                          ۳۵
سس مايونز                                               يک قاشق                     ۱۱۰
سمنو                                                       يک ليوان                     ۱۸۰
شير                                                        يک ليوان                     ۱۱۰
کاهو                                                        يک برگ درشت               ۲
کدو                                                        ۱۰۰ گرم                        ۲۸
کشمش                                                    يک قاشق پر                    ۳۰
کلم                                                            ۱۰۰ گرم                      ۲۸
کيک شکلاتي                                              ۱۰۰ گرم                    ۴۰۰
کيک                                                         ۱۰۰ گرم                    ۳۵۰
خرمالو                                                       يک عدد                       ۸۰
خرما با هسته                                              ۱۰۰ گرم                     ۲۴۰
دانه آفتابگردان با پوست                                 ۱۰۰ گرم                    ۳۰۰
 دلمه                                                        يک عدد                       ۱۵۰
ژله                                                          يک ليوان                     ۱۸۰
شکوفه ي ذرت                                            ۱۰۰ گرم                     ۱۰۰
روغن نباتي                                                ۱۰۰ گرم                    ۹۰۰
روغن زيتون و مايع                                     يک قاشق                    ۱۲۰
روغن حيوني                                             ۱۰۰ گرم                     ۸۹۰
زبان گوسفند                                              ۱۰۰ گرم                     ۲۶۰
زرد آلو                                                     يک عدد                        ۲۰
برگه                                                        ۱۰۰ گرم                     ۲۷۰
زيتون خام                                                  يک عدد                          ۵
زيتون خام                                                 ۱۰۰ گرم                      ۱۵۰
سالاد يدون سس مايونز                                 براي يک نفر                  ۳۰
شيريني خشک                                            ۱۰۰ گرم                      ۵۰۰
شکر                                                         ۱۰۰ گرم                     ۴۰۰
شکلات                                                     ۱۰۰ گرم                      ۵۰۰
شلغم                                                         ۱۰۰ گرم                        ۲۵
طالبي                                                        ۱۰۰ گرم                       ۲۳
عدس                                                         ۱۰۰ گرم                     ۳۴۰
عدس پخته با کمي روغن                                يک ليوان                     ۱۸۵
عسل                                                         ۱۰۰ گرم                     ۳۰۰
گوجه                                                        ۱۰۰ گرم                        ۵۰
گوجه سبز                                                  ۱۰۰ گرم                        ۳۰
لبو                                                           ۱۰۰ گرم                        ۴۴لوبيا  سبز                                                  ۱۰۰ گرم                        ۳۰
لوبيا قرمز                                                   ۱۰۰ گرم                     ۳۴۰
ماست                                                        ۱۰۰ گرم                       ۵۵
مربا                                                          يک قاشق                       ۵۵
ماکاروني پخته                                             يک ليوان                     ۱۵۰
نارگيل تازه                                                 ۱۰۰ گرم                     ۱۵۶
نان ساندويج  ( ۳۰ گرم )                                نصف عدد                      ۷۵
نان                                                            يک کف دست                 ۷۵
نان روغني                                                ۱۰۰ گرم                       ۴۵۰
نان کشمشي                                               ۱۰۰ گرم                       ۲۶۰
ماهي                                                       ۱۰۰ گرم                       ۱۰۰
مارگارين                                                  ۱۰۰ گرم                       ۸۵۰
مايونز                                                      ۱۰۰ گرم                       ۷۲۰
موز                                                         يک عدد                         ۱۰۰
موسير                                                     ۱۰۰ گرم                          ۷۰

                   میگو                                                       ۱۰۰ گرم                        ۱۰۰

                  بیسکویت ( بدون کرم )                                ۱۰۰ گرم                         ۳۷۰

                  بیسکویت ویفر ( باکرم )                               ۱۰۰ گرم                        ۵۴۰

                  برنج پخته                                                  یک کفگیر                      ۲۵۰

                  پیتزا                                                        ۱۰۰ گرم                        ۲۵۰

                  بیفتک                                                      ۱۰۰ گرم                        ۳۰۰

                  باقلوا با پسته                                              ۱۰۰ گرم                        ۵۴۰

                  بامیه (شیرینی )                                          ۱۰۰ گرم                        ۴۰۰

                  پرتقال                                                      ۱۰۰ گرم                          ۳۵

                  آب پرتقال                                                  یک لیوان                       ۱۱۰

                  نوشابه                                                      یک لیوان                       ۱۰۰

                  نوشابه رژیمی                                            یک لیوان                           ۲

                 هندوانه                                                     ۱۰۰ گرم                          ۲۳

                  هویج                                                       ۱۰۰ گرم                          ۳۵

                  فلافل                                                       یک ساندویج                    ۲۵۰

                 قهوه تلخ                                                   یک فنجان                           ۲

                 قند                                                          یک حبه                            ۱۰

                 قره قوروت                                               ۱۰۰ گرم                        ۳۴۰

                 کارامل                                                    ۱۰۰ گرم                         ۴۰۰

                جگر ( یک سیخ )                                       ۵۰ گرم                           ۷۰

                جگر سرخ کرده                                         ۱۰۰ گرم                        ۳۳۰

                چیپس سیبزمینی                                          ۱۰ عدد                          ۱۱۰

                چیپس سیبزمینی                                          ۱۰۰ گرم                       ۵۰۰

                چای شیرین ( ۴ حبه قند )                              یک لیوان                         ۴۰

                چای تلخ                                                    یک لیوان                           ۰

                چغاله بادام                                                ۱۰۰ گرم                          ۳۰

                خاویار                                                    ۱۰۰ گرم                        ۳۰۰

                خامه ی سفت                                            ۱۰۰ گرم                        ۳۵۰

                خامه ی شل                                              ۱۰۰ گرم                        ۲۵۰

                خیار                                                     یک عدد قلمی                        ۵

                خیار                                                       ۱۰۰ گرم                         ۱۵

                خیار شور                                                ۱۰۰ گرم                         ۱۲

                خربزه                                                    ۱۰۰ گرم                          ۲۳

 

 

 

تقریبا تمام مواد خوراکی مهم را در بالا ذکر کرده ام . اگر لیست کامل تری نیاز دارید به کتاب های  مربوط به رژیم غذایی مراجعه کنید .

ار قام  بالا  از یکی از کتاب های تغذیه نوشته شده است .

 

ورزشکار باشید .

 همیشه پیروز و از راه دردسر بدور باشید .

2 نوشته شده در  یکشنبه بیست و هشتم اسفند 1384ساعت 22:26  توسط مهیار ریاحی نیا  |  داغ کن - کلوب دات کام

 


کد موسیقی در نایت اسکین